Strhttp://mama-idealna.blogspot.com/search/label/Dzie%C5%84%20po%20dniuony

poniedziałek, 17 listopada 2014

Wyprawka - moja lista

Wyprawka czyli lista rzeczy niezbędnych po przyjściu na świat wyczekiwanego malucha :)
Moja lista była dość obszerna i szczegółowa. Być może komuś się przyda (polecam wyczyścić moje komentarze i wydrukować :) ).


DO SPANIA:
- łóżeczko z materacykiem (u mnie okrągłe szczebelki-żeby maluch mógł się łatwo podciągać jak zacznie stawać; wyjmowane szczebelki żeby mógł wychodzić; szuflada np na zabawki, pościel, pieluchy; regulacja poziomu; kolor wenge - pasujący do mebli; materac pianka-kokos-gryka )
- prześcieradło z miękkiej, frotowej bawełny (2-szt. - ilość wystarczająca)
- pościel (2 szt.) - nie przydała się do tej pory
- śpiworek do spania - polecam!!! zwłaszcza na chłodne dni i w pierwszych miesiącach życia, maluch nie nakryje się śpiworkiem i nie rozkopie się podczas wierzgania nóżkami
- ochraniacz na łóżeczko - założyłam ok. 3-4miesiąca
- cienki i grubszy koc - przydają się na spacerach, u znajomych, podczas drzemek w ciągu dnia
- ceratka na łóżeczko - chroni materac
- rożek (bawelna) - idealny na początek, potem może służyć jako kołderka
- około 20szt. tetrowych pieluch - przydatne podczas kąpieli, karmienia, przykrywania podczas upałów
- 5szt flanelowych pieluch - kupiłam i myślę, że obyłabym się bez nich

DO KĄPIELI I HIGIENY MALUSZKÓW:
- myjka z frotki (2 szt) - korzystam sporadycznie
- miseczka na wodę i odpady - przydatne podczas higieny noworodka i mniejszego niemowlaka
- miękka szczotka (ponoć sztuczna na główkę lepsza) - mam miękką i twardą
- termometr do wanienki - korzystałam zanim zaczęłam ufać własnemu wyczuciu :)
- patyczki do uszu, zwykłe i z ograniczeniem - tylko z ogranicznikiem się przydały do tej pory
- płatki dzidziuś - proponuję kupić kilka opakowań :)
- nożyczki do paznokci - podstawa :) , obcięłam pazurki już w pierwszych dniach
- ręcznik - okrycie kąpielowe (2szt.) - najlepszy z okryciem na główkę
- płyn do kąpieli - u nas królują kosmetyki Hipp
- oliwka lub mleczko - mleczkiem smaruję maluszka po kąpieli, oliwką masowałam brzuszek podczas kolek
- krem na mroźne dni - tłusty, lub na każda pogodę - polecam AquaStop na mroźne dni i Hipp
- chusteczki nawilżające - u nas szły tego duże ilości, głównie Pampers
- pampersy - 1 opakowanie "jedynek" do szpitala, potem już "dwójki"
- woreczki na zużyte pampersy - Paklanki przydają się na wyjścia, noszę w torbie przy wózku
- płyn do prania dla niemowląt - na początku używałam Jelp, teraz Dzidziuś do bieli i koloru

DO UBRANIA: - na start
- koszulki bawełniane 5 szt
- kaftaniki z dł rękawem, bawełniane 4 szt
- body z kr i dł rękawem po 5 szt (lepiej body niż kaftaniki)
- śpiochy i pajacyki zapinane w kroku zakrywające stópki 4+4 szt
- czapeczki 2-3 cienkie (po kąpieli) i 2 grubsze(na spacer)
- skarpetki 4-5 pary
- cieplejsze sweterki lub bluzeczki 2 szt
- ciepły kombinezon (dla dzieci urodzonych zimą)
- sliniaczki 4 szt
- rękawiczki niedrapki 1-2pary

Z APTECZKI:
- sól fizjologiczna we fiolkach do przemywania oczu
- Octenisept np. do przemywania pępka
- woda utleniona
- gaziki jałowe
- Alantan do pupci
- sudocrem jeśli już jest odparzona
- na kolkę i ból brzuszka Espumisan, Delicol itp - potem okaże się co na dziecko działa
- czopki glicerynowe na zatwardzenie
- aspirator frida lub gumowa gruszka (do czyszczenia nosa)
- termometr
- czopki p/gorączkowe dla niemowląt
- dla nas Maltan na sutki - działa :)

ZE SPRZĘTU:
- wózek
- fotelik samochodowy
- przewijak - polecam sztywny na łóżeczko
- prześcieradła na przewijak (2 szt)
- karuzela do łóżeczka - zawiesiłam ok. 3 tygodnia
- laktator - na początek wystarczy najtańszy z apteki za 30zł, przydaje się już w szpitalu podczas nawału
- poduszka do karmienia - u mnie wałek ciążowy
- wanienka - polecam tą mniejszą
- stelaż do wanienki - niekoniecznie :)
- butelka do karmienia 125-250ml
- smoczki, pudełko i łańcuszek do smoczka - u nas się nie przydały

DODATKOWO:
- zioła laktacyjne - herbatka Hipp
- mleko modyfikowane - jeśli nie karmisz piersią
- sterylizator i podgrzewacz - można to robić w zwykłym garnku
- nakładki sylikonowe na brodawki
- mata koedukacyjna
- leżaczek
- krzesełko do karmienia - przydatne dopiero, gdy dziecko siedzi

DO SZPITALA:
- grupa krwi
- dowód osobisty
- karta ciąży
- badania ostatnie
- koszulka do porodu, koszule do karmienia x3
- klapki pod prysznic, klapki do chodzenia
- majtki jednorazowe x7 (1op.)
- biustonosz laktacyjny
- skarpetki
- przybory higieniczne (typowe) + ręczniki, papier, ręczniki papierowe, płyn do higieny intymnej, na brodawki Maltan, pomadka ochronna
- wkładki laktacyjne
- kubek, sztućce
- coś do jedzenia: biszkopty, jogurt, woda do picia, woda z dziubkiem do porodu
- aparat foto
- szlafrok
- maszynka do golenia, mydło, szampon
- lewatywa Enema
- chusteczki higieniczne
- odciągacz pokarmu, nakładki na sutki

- ubranko dla maluszka (kaftaniki, śpiochy)
- rożek, czapeczka po kąpieli, rękawiczki niedrapki, skarpetki, ręcznik kąpielowy
- podkłady do przewijania
- pampersy, chusteczki nawilżające
- podkłady poporodowe 2op.
- ubranka do wyjścia (w dniu wyjścia)
- pieluchy tetrowe

Dzięki tej liście niczego nie zapomniałam :)
Wyprawkę kompletowałam głównie na allegro.

30 komentarzy:

  1. No proszę. A właśnie wczoraj zaczęłam robić listę wyprawki. Twoja na pewno mi się przyda i wiele rozjaśni. Podpowiedz tylko proszę jakie rozmiary ciuszków kupować dla malucha?
    pozdrawiam
    diabelnieanielska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ile dobrze pamiętam to najmniejsze są na 52, później 56 chyba. Ja miałam ubranka na 56 i w sumie dobrze, bo Krzysiu urodził się mając 56 cm, więc były OK. Ale zdarza się, że dzieci rodzą się większe. Moja koleżanka poszykowała ubranka najmniejsze na 52 cm, a jej córcia urodziła się mając 60 cm i były za małe :)

      Usuń
    2. Też proponuje ubranka na 56, na początku były ciut za duże, ale minęły dwa tygodnie i były ok. A jak się urodzi "wysoki" bobo to też będą dobre :)

      Usuń
    3. Dzięki dziewczyny :-) chciałabym już wiedzieć na 100% czy będzie dziewczynka czy nie, bo nie mogę się doczekać zakupów. W sklepach jest tyle cudownych rzeczy, że aż oczopląsu można dostać :-) ekscytacja rośnie z dnia na dzień... :)

      Usuń
    4. Pamiętam jak czekałam żeby poznać płeć :) Byłam pewna, że dziewczynka a tu siusior :D

      Usuń
  2. Jeszcze pamiętam to szykowanie, pakowanie...:) Z pewnością taka lista się przyda i oznaczanie "ptaszkami" co już mamy, żeby czegoś nie zapomnieć ;) Ciekawy blog, zostaję na dłużej :) Zapraszam do siebie, może też zostaniesz www.mama-kreatywna.pl :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dniu porodu jeszcze dokładałam rzeczy do torby wg listy, a jak wody odeszły to już było szaleństwo czy dowód spakowany itd :D

      Usuń
  3. fajnie tak powspominać czasy kiedy myślało się ciągle o wyprawce... co dla dziecka... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to te czasy nie minęły, a wydatków coraz więcej. Sobie potrafię teraz odmówić, dziecku nie :)

      Usuń
  4. OOOO...właśnie tego szukałam :) :) :) przyda się jak nie wiem co tylko jedno pytanie mam, pieluszki Pampers czy jakieś inne?
    pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My od początku używamy Pampers - zero odparzeń do tej pory, chusteczki nawilżane też Pampers- wypróbowałam dużo firm i te przypadły mi najbardziej do gustu i zapachem i nawilżeniem.

      Usuń
  5. Gdy ja oczekiwałam na Wojtka, nie mogłam się doczekać kompletowania wyprawki. Nie będę ukrywać, ale gdy dowiedziałam się , że jestem w ciąży jeszcze w ten sam dzień kupiłam uniwersalne śpioszki. Nie wiedziałam przecież czy będzie to chłopiec czy dziewczynka, ale na prawdę nie mogłam się powstrzymać. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czekałam dość długo z zakupem wyprawki :) ale potem było szaleństwo :)

      Usuń
  6. ooo super lista:) dużo rzeczy pokrywa się z moją listą, bo akurat jestem na etapie szukania, zbierania, czytania:) ubranek póki co kupuje mało, może jakieś ciocie, babcie, coś upolują, ale jak już coś znajdę, to raczej takiego rozpinanego po całości, jakieś pajace, kaftaniki, żadnych wkładanych przez głowę, z zamkami, kapturami, żeby maleństwu było wygodnie, a mi bezpiecznie ubierać. co do wanienki to już mam, a ten stojak, to fajny patent, tyle że ja jestem mega panikara i od razu wydaje mi się, że mi dziecko wypadanie z takiej wysokości, wolę tradycyjnie wanienka do wanny, a potem pewnie mata poślizgowa, albo krzesełko do kąpieli:) co do butelek to ja postawiłam na avent, rozpytałam wśród koleżanek kuzynek i wyszło, że ma najwięcej dobrych opinii. odciągacz na razie pożyczyłam od kuzynki, bo ona używała sporadycznie też aventa i zobaczymy czy się przyda. co do przewijaka to my nie mamy dużo miejsca, dziecina będzie z nami w pokoju, więc będę przewijać na łóżku, mam nadzieję, że to się sprawdzi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ubranka dostaliśmy w 90% tak więc duży wydatek odpadł, stojak pod wannę jest na liście, ale ja nie kupiłam i nie brakuje mi go :) - wcześniej stawialiśmy wanienkę na ławie, a teraz, gdy Adaś jest już większy bezpieczniej jest na podłodze (zwłaszcza,gdy kąpię go sama), butelki dostałam, ale okazało się, że Adaś jest bezsmoczkowo-bezbutelkowy więc leżą bezużyteczne. Przewijak to super sprawa i my mieliśmy taki sztywny-kładziony na łóżeczko :)

      Usuń
  7. Takie listy są bardzo fajne :) Zawsze to jakaś podstawa którą można we wszelki sposób modyfikować... Myślę, że wiele oczekujących na przyjście dziecka mam może ją śmiało drukować i pędzić na zakupy - przyłożyłaś się do tego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Listę dostałam i zmodyfikowałam pod siebie :) Miałam na to prawie całą ciążę :D

      Usuń
  8. Ta lista jest super. Na pierwsze zakupy wyprawki wybrałam się z mamą i kupowałyśmy to co nam się przypomniało. Nie korzystałyśmy z listy. Skutek był taki, że miałam wszystko na pierwsze dwa dni po porodzie i na życie w domu. Na dłuższy pobyt w szpitalu w ogóle nie byłam przygotowana, więc mąż z moją mamą biegali po sklepach kiedy okazało się, że dłużej będziemy okupować szpitalne łóżko. W drugiej ciąży przygotowałam listę i było mi o niebo łatwiej wszystko ogarnąć. Twoja lista jest genialna i każda przyszła mama powinna sobie ją wydrukować. To bardzo ułatwia życie. Pozdrawiam i nominuję Twój blog do Liebster Blog Award, szczegóły na http://gniazdowanie.blogspot.com/ .

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj pamiętam to kompletowanie wyprawki :-).

    OdpowiedzUsuń
  10. dobrze że napisałaś o aspiratorze do nosa...mi się bardzo przydał...co prawda nie w szpitalu ale już w domu

    OdpowiedzUsuń
  11. Teeeego właśnie szukałam, dzięki wielkie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajna lista, wszystko co niezbędne znalazło tu swoje miejsce. My też ostatnio rozważaliśmy temat tej wyprawki :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wielkie dzięki za listę, zawsze dobrze zrobić taką przed wejściem do supermarketu, żeby nie krzątać się nieporadnie i o niczym nie zapomnieć. A zawsze jak na półce zobaczymy coś dla niemowlaka, czego nie uwzględniliśmy na liście, można wrzucić do koszyka i po sprawie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo chętnie robię zakupy przez Internet, bo czas jaki zmarnowałabym na wizyty w sklepach przeznaczam na opiekę nad moją trzymiesięczną Małgosią. Nie mam zbyt dużego doświadczenia w poszukiwaniu sprawdzonych sklepów, bo bardzo odpowiada mi ofertę jaką znalazłam pod adresem www.mlekolandia.pl.

    OdpowiedzUsuń
  15. Uważam, że przy doborze rzeczy do spania maluszka ważny jest odpowiedni materac do łóżeczka, a najlepiej taki antyalergiczny, żeby nie było żadnej niespodzianki, np. w postaci alergii. Jedno moje dziecko ma alergię, dlatego warto o takim materacu pomyśleć zawczasu. Lepiej zapobiegać niż leczyć jak to mówią! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dość rozbudowana lista potrzebnych rzeczy do szpitala. Też mam taką, ale w postaci checklisty, aby sobie odhaczać, co już kupiłam lub dostałam i mam spakowane w walizce obok, aby ze sobą zabrać w każdej chwili, gdyż termin powoli się zbliża. Poza tym mam pytanie do Ciebie - czy korzystałaś z czegoś takiego jak kocyk bambusowy? Słyszałam o nim, ale nigdy nie próbowałam, gdyż w czasie, gdy rodziłam pierwsze dziecko to takich "wynalazków" (nazwijmy to tak) nie było i szukam opinii na jego temat ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie no, profesjonalnie zrobiona lista. Panom też by można podrzucić ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Prawie wszystko już czeka :) Jeszcze tylko został nam materac do łóżeczka i wózek :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo rozbudowana lista z wyprawką dla dziecka. Mam pytanie o pościel dla niemowląt, ponieważ jest ich dość sporo do wyboru na rynku, ale kompletnie nie wiem, jaką wybrać pod względem wzoru, materiału, rozmiaru... jest to dla mnie takie nowe, bo jestem mało doświadczoną i świeżo upieczoną mamuśką ;) w każdym razie może te pytanie wydać się dość głupie, ale naprawdę się tym przejmuję. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę szczera :) Zakup pościeli i łóżeczka był dla nas zbędny :) Sprawdziło się spanie we trójkę :) Niedługo przeprowadzka do nowego domu i dopiero tam będziemy się "rozdzielać" :)

      Usuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz komentarz :)